Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Oh my heroes.

2009-10-08 13:36:38 i Studentlivet

Okej. Idag har jag så mycket att skriva om så att en eventuell text skulle bli extremt osammanhängande Det får bli en lista istället.

* Jag älskar det här! Praktiken, eleverna, handledningen! Idag avslutade jag retorikmomentet i en klass och en del av eleverna höll så bra tal att jag bara satt och gapade! Det kan ju låta extremt töntigt, men jag blev nästan tårögd! Haha!

* I eftermiddag åker jag hem till Umeå igen (Dalasjö och Vilhelmina är ju hem-hemma) och får äntligen träffa Patrik igen! Vi har inte setts på tre veckor och det är verkligen bra att vara ifrån varandra ibland för då får man sakna och längta extra mycket.

* Idag kom det fram en elev som jag haft under en tidigare praktikperiod. Hon gav mig en kram och frågade mig en massa saker som egentligen inte rör skolan. Hon sa att hon undrade vad jag tyckte om hennes val kring olika saker. Jag sa att det är hon som måste veta vad hon vill och ingen annan, men att det heller inte är fel att välja fel och sedan välja om. Att det inte är något man dör av. Då pustade hon ut och sa att hon behövde höra det. Jag blev så glad. Ibland får man sådan interaktion med elever och det är kul att kunna vara en förebild för en del elever.

* Solen. Oktobersolen. Jag och oktober börjar bli kompisar. Återkommer till det senare.

* Imorgon och på lördag har jag lektioner och föreläsningar i "Skapande svenska A". Jag är nervös men taggad.

* Bad Cash Quarted - nostalgimusik. De får avsluta det här inlägget!

Trevlig helg!


Kommentarer

A E L
Du ser,okt och nov är underskattade månader..........

Skriv en kommentar