Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och så blev det oktober.

2009-10-01 08:02:47 i Allmänt

Den första oktober har startat bra för mig. Jag har klätt mig för kyla och har på mig min allra varmaste sticketröja som är som en klänning och så bär jag extra varma strumpbyxor till det. Jag hatar att frysa. Hösten har kommit på riktigt nu, det gillar jag. Jag upptäckte det i måndagskväll när jag och pappa gick runt till byns alla brevlådor för att lägga på ett brev om tisdagens träff för Dalasjö-almanackan.

Nu på förmiddagen har jag två lektioner.

Kommentarer

Åh, vad härligt med riktig höst och kyla hemma. Jag är på väg upp snart jag med, ikväll beger vi oss och jag har packat vinterkappa och yllestrumpbyxor. Ses vi på marknaden kanske?

Skriv en kommentar