Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Din vägbom.

2009-10-01 11:45:50 i Allmänt

Jag läste en blogg förut. Nu skrivs det aldrig något där längre. Det är himlarns tråkigt tycker jag för jag skrattade efter varje inlägg. Bloggen tillhör en av mina gamla klasskompisar och härmed kommer en order: ta upp bloggen och skriv så jag får skratta! Här har jag citerat några texter/citat ur bloggen, vi kan väl skriva på nån namninsamling för att bloggen ska återuppstå? Första citatet är klockrent! Humor för svensklärare..

Livet kan ibland vara jobbigt, då man inte vet vilka ord man ska ta till!
Då är det bra att ha "svenska skrivregler" och "språkriktighetsboken"..
Mina biblar!


När min nya lärare skulle förklara var läroplanerna fanns och skulle hänvisa oss till webbsidan sa hon följande:
"dubbelv, dubbelv, dubbelv, punkt, skolverket, punkt, se.
Vem, i dagens samhälle, säger "dubbelv, dubbelv, dubbelv"?


Vad menas med följande:
Miss li gör nämligen  musik som doftar sågspån, låter som en cirkusvagn och kittlar som ett ambulerande tivoli.
Vad betyder följande? Är det en hyllning eller en "sågning"?

 
I denna tid ska man ställa fram tomtar, vilket är speciellt i vår familj.
Min mor gillar inte tomtar, hon tycker inte att man ska ha så många framme...
Min far däremot gillar tomtar, han ställer fram tomtarna "i smyg".
Det är roligt för vissa gånger kan man hitta en tomte ståendes på fönsterbrädan som plötsligt dykt upp!
"Ställ fram en tomte" 


Vinyl, varför blev det utkonkurerat?
Åh, det är mysigt!
Tänk er detta:
Ni tar fram vinylskivan, lägger den till rätta...
Därefter hör ni det underbara sprakandet som låter precis innan låten startar...
Jag vill ha en egen vinylspelare och egna vinylskivor!
Vore som en fucking jävla dream!


Kommentarer

Usch, den är hemsk! Jajemen, stentrollen är underbara och står ovanför sängen, ja väntar bara på att dom en vacker dag ska ramla ner eller så:P Tack för de två fina Carro!Ja absolut, du är välkommen när du vill:)! Puss

Skriv en kommentar