Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det ligger ett löv på mitt hallgolv.

2009-10-28 12:04:02 i Texter/dikter

Det ligger ett löv på mitt hallgolv
och jag tror att det kom dit
med hjälp
av en sko

Det ligger ett annat löv
på ett annat hallgolv
för det följde med
en annan sko

Båda löven fastnade
under två par skor.
Kanske samtidigt.
Kanske var för sig.
Kanske på samma promenad.

Eller var för sig.

Carolina okt 2009.




Kommentarer

A E L
Löv är bra i dikter. Vem skrev, "dom röda löven faller ner på gången där jag går i mitt kaos och min jakt efter hållbara svar" ?
Vet ej, men chansar på Bruno K Öjjer eller Lundell?
A E L
Lundell. Alldeles för ytligt f bruno.
Haha! Ja, det förstås. Undrar vad Bruno skulle tycka om Nina Burtons diktsamling "Ett svar i 24 skrärvor"? Där snackar vi djup, fast mycket överdrivet flum också! Men det skulle ju passa Bruno alldeles ypperligt!
A E L
Ja.han skulle nog gilla det. Jag har köpt Östergrens nya i dag. Den sista cigaretten!

Skriv en kommentar