Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bananer i pyjamas, seglarflickor och korta klänningar.

2009-10-31 20:04:24 i Texter/dikter

Historien rullar på
och inte behöver man stå på tå
när man har 10-centimers klackar
man bara bugar, bockar och tackar
för snart är det ju fest
och det vi vet allra mest
är att jag har en klänning som är kort
nästan så att det blir som en sport
och mina vänner är bananer
och de kanske möter några klaner
vem vet
egentligen igen
väl?

Jag är en seglarflicka ikväll
och inte hamnar väl jag i en cell
för då jag drar på mina smilband
är jag som en solnedgång i sol och sand
och resten av sagan tar vi en annan gång
för nu ska jag till resten av gänget och sjunga en sång.

Eller hur?

Nämen, hörru bloggen.
Vi tar efter loggen
hamnar efter i festen
och råkar glömma resten
nu måste vi dra
men det är nått jag måste ha
och egentligen skriver jag ju inte så här
men det är inte så det är
för ikväll drar vi alla gränser och
alla som går ikväll glänser
för det vet jag
och inte blir det nått bakslag
för nu tar vi nya tag
och i nästa andetag
kommer jag tillbaka
för passa på att titta på alla
specialformade installationer
för imorgon kanske de säljs på nån
av alla söndagsaktioner

Kommentarer

A E L
Du har noginte tänkt på att dom som spelar för guld i da,ifk göteborg kallas för bananer i pyjamas.

Fin da idag,äntligen November,årets mest underskattade månad.........

Skriv en kommentar