Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

I mitt huvud

2009-11-20 09:59:28 i Allmänt

försiggår en hel del grejer. Bland annat misstänker jag att jag gått och blivit synsk. Hör bara. Under det senaste dygnet har följande saker utspelat sig:

- Jag står och väntar på bussen och ser en irländsk setter och börjar tänka på Inger, en kvinna jag ofta gick hundpromenader när vi hade Bia. När jag satt mig på en plats i bussen är det någon som knackar mig på axeln, jag vänder mig om och får se INGER!

- Jag sitter på spinningcykeln och tänker att det vore lite kul om instruktören kunde spela typ Russian lullaby, då jag hade den som hatlåt när vi körde fyspass på specialidrotten under gymnasiet. Och så spelade hon den just efter att jag tänkt på den!

- Jag tänker på om jag borde köpa Filip och Fredriks nya bok "Tårtgeneralen". När jag slår på radion är de på radion och pratar om boken!

Det här är säkert bara tillfälligheter, men då liknande grejer händer mig minst ett par gånger i veckan börjar jag bli lite fundersam. Vad händer härnäst? Börjar jag kunna se in i framtiden? Det vore inte bra. Det förtar liksom spänningen.


Kommentarer

A E L
Det där är inte tillfälligheter, De som hävdar annat är inga romantiker.
Haha, det har du faktiskt rätt i! Jag ska se om jag kan lyckas med den här bedriften igen ;)

Skriv en kommentar