Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skogspromenad i Dalasjö.

2009-05-25 13:13:16 i Natur/friluftsnörderi


Skogen i Dalasjö ser på vissa ställen ut som en sagoskog!


Thimmie badade!


Och busade!


Just precis här har Ludvig sovit! Det var för två år sedan då vi allihopa skulle plocka lingon. Rätt som det var försvann Ludvig och var borta länge. Till slut började vi ropa och leta och då hittade vi honom här, sovandes i lugn och ro!



Förstår ni varför jag är så hemkär?


Bävern hade härjat helt fritt vid Dammbäcken och fällt så många träd så det nog räcker till ett bäverpalats. Vad nu ett sådant ska vara bra till. Det var inga sparsamma avverkningar han hade gjort i alla fall.



Pappa med kameran i högsta hugg!


Hemgång.

Kommentarer

Anonym
Jag har extremt svårt för bävrar och grävlingar.............
Jag med! De är störande på något sätt, fast jag vet inte varför! Käkat upp citronerna ännu?

Skriv en kommentar