Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hetsdag.

2009-05-09 15:46:24 i Allmänt

Imorse var jag på världens roligaste spinningpass! Det var ett nostalgipass från 1998! Då var jag 11 år och gick i femman. Efter passet lånade jag och Sabina Basses bil för att handla inför kvällen då Sabina ska ha födelsedagsfest. Jag höll på att dö av energibrist då det dröjde två och en halvtimme efter passet innan jag käkade. Inte bra. Men nu har jag i alla fall hunnit med både lunch och mellanmål. Ska snart gå till Sabina där jag ska få mat! Skönt för mig och bra också då Patrik har match och då jag avskyr att äta själv passar det ju kanonbra. I eftermiddag har jag pluggat. Har skrivit klart min analys av mitt konflikthanteringssamtal, men jag ska titta igenom det imorgon också innan jobbet för att se om jag kan skriva några rader till alternativt ta bort överflödig text. En text måste vila innan man gör den sista kollen. Det har jag lärt mig.

Skriv en kommentar