Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Work.

2009-03-05 12:19:00 i Allmänt

Idag var jag förbi på mitt jobb och pratade med min chef om sommarjobb och eventuella helger att jobba på. Sommarjobbet är fixat: tredje sommaren på Berghem Servicehus. Det känns bra. Jobb är ingenting man kan ta för givet i dagsläget. Det som känns mindre bra är att sex stycken av de boende jag lärt känna mest under mina två somrar på jobbet har avlidit under hösten och vintern. Döden är något alla ska genomgå och ett äldreboende är i de allra flesta fall att betrakta som en slutstation. Jag och chefen pratade ganska länge och sedan gick jag och pratade med personalen och pensionärerna. En liten farbror trodde att jag gått upp i rök eftersom han inte sett mig sedan i somras, haha!

Skriv en kommentar