Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Work.

2009-03-22 21:11:09 i Allmänt

Jobbat idag från 12.00 till 20.30
Försöker spara ihop till några extra slantar mellan pluggandet.
Det gick fint att jobba och det var härligt att få träffa alla tanter och farbröder igen!
Det har flyttat in en hel del nya pensionärer på äldreboendet och en farbror frågade om jag kom från ryska maffian.
Ser jag rysk ut? Beter jag mig som en ryss?
En annan tyckte att jag såg ut som en filmstjärna (?) och en tredje sa att jag hade ett fint namn. "Ja, Carolina, Anna, Vilhelmina - det måste vara det finaste namn jag hört på länge"!

Äldre personer är som barn - det säger precis det de tänker. Sånt gillar jag. Då får man höra sanningen. Men det kommer ta ett tag innan jag släpper det där med ryssliknelsen..Nu käkar jag gröt med hallon och laddar upp för veckan.


Skriv en kommentar