Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Le vin des amants.

2009-03-07 15:20:47 i Allmänt

I denna stund sitter jag och taggar upp inför kvällens konsert. Mellan tonerna av Sofia Karlssons gamla album roar jag mig själv med att bränna ut våra 2376 bilder. Jag förstår inte var alla nya bilder kommer ifrån (eller det är ju förmodligen jag som gått lös på avtryckarknappen på kameran) eftersom jag brände ut bilder i oktober förra året. Sanslöst. Men nu ska det i alla fall rensas upp på vår stationära dator eftersom vi ska omformatera den! Min bärbara får vänta på vårstädning någon dag till. Den klarar sig.



Denna bild får bli symbol för dagen: vårens inkomst. Mormor och vårblomster, Dalarna, maj 2008.

Skriv en kommentar