Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag är trött, jag är led på fabriken.

2009-03-30 13:08:47 i Allmänt

Dagens låt: Hemlängtan - Sofia Karlsson.

En perfekt måndag för mig skulle vara att vakna upp i Dalasjö och äta en frukost som inkluderar gravad lax. Efter frukosten skulle jag ta med Thimmie ut på en lång skogspromenad i tallmon. Vi skulle spana på skogsfågel, lyssna på vinden och krama träden. Sedan skulle vi gå in och koka varm choklad med grädde och lägga oss på soffan under en yllefilt som luktar gott och gammalt (ja, Thimmie skulle också få ligga där än fast hon egentligen inte får) och läsa resten av dagen. Ibland skulle vi göra små pauser i läsandet och vilandet genom att ta några toner på pianot. Vid 14.15 skulle vi hämta tidningen i postlådan. Thimmie skulle såklart få bära den som vanligt. Vid middagstid skulle jag trycka på en knapp och befinna mig på måndagarnas traditionsenliga rep med kören och så skulle jag kunna fortsätta vara i Umeå ett tag till efter min dos av Dalasjö, hund och hemma.





Samtliga bilder är tagna under november 2008.

Varför har inte jag och Patrik någon hund och varför måste man gå så långt i Umeå för att kunna lyssna på total tystnad och varför måste jag vara så anti allt idag? Föreläsaren var i alla fall bra idag - så inspirerande vill jag också bli. Föreläsningen handlade om hälsofrämjande arbete i skolan (något för dig, mamma!) Jag börjar öva imorgon, idag ska jag fortsätta vara anti ända till jag kommer in till körrepet. På repen kan man aldrig vara anti. Man blir glad av att sjunga. Nästan lika glad som att vara med en hund i skogen.

Kommentarer

Mamma
Mamma
Hej ! Ses vi på onsdagkväll ?

Kram Mamma !
JA, det kan vi nog ordna! Ska vi äta här eller hos brorsan?
En knapp som tar en hem på ett kick, det vore nåt det. If you ever find one, let me know.
imit
Den här dagen har varit hemsk, sen om det är pågrund av måndag, möjligt kärleksdravel/vanligt dravel, plugg eller någe annat, ja, det vet jag inte. Men den här dagen går till historien som en av de tråkigaste och mest långdragna. PUH!
Den är på SURF den 19 april. Komma och kolla?

Skriv en kommentar