Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Födelsedagskalas gånger 3!

2009-03-21 19:36:31 i Allmänt

Jag vet varför så många är födda på våren - vi vårbarn är en produkt av ljuva sommarkvällar.
Idag har det varit tre födelsedagskalas inbakat i ett. Patrik 23 imorgon, Elisabeth 44 på måndag och Mathis 21 på torsdag.



Hos Elisabeth och Göran hade de dukat lila och vårigt!

Elisabeth har gjort en fin tavla med den närmsta släkten som hänger i deras hall.

Här är en bild på mig från sommaren 2006, 2007 eller 2008. Vet inte riktigt. Jag ser ju alltid likadan ut! (Det här är vad pappa skulle kalla en "typisk Carolina-min" ) Jag längtar till sommaren!

Patrik skulle lätt platsa i någom Astrid Lindgren-film. Han hade det utseendet som barn.

Våriga paket!

Kristoffer, Ann-Marie, Patrik, Mathis och jag i sommarängsklänningen!

Japp var lite trött av allt ståhej.


Men sedan kom han igång och ville busa!

Och leda sig själv! En av hans favoritsysselsättningar!

Ann-Marie.

Torsten och tulipanerna!

Stig och Berit.

Jag var glad och såg ut som en karamell i min hallonröda duffel.

Efter kalaset gick jag och brorsan en långpromenad i solen och när jag kom hem drog jag igång ett album med Dylan och Cash och sedan satte jag igång att städa bakongen  som såg ut som en byggarbetsplats efter golvrenoveringen (som ni ska få se bilder på snart!). Imorse var jag och Ida och styrketränade. Hennes mage växer och växer, det är så kul! Jag testade träningsschemat jag fick av PT:n i onsdags. Har bestämt att jag ska ge det ett par veckor innan jag bestämmer mig för att fortsätta med det eller fixa ett nytt.

Kommentarer



Åh, vad härligt och vårigt allt såg ut!

Nu längtar jag verkligen till snön är borta och man kan njuta av värmen!



Förra veckan var jag bara i Umeå två dagar...

Men i veckan kanske vi kan träffas på onsdag förmiddag? har du nåt då?

Skriv en kommentar