Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bröder och bröd.

2009-06-16 19:16:35 i Allmänt

Mamma till Ludvig igårkväll: Carolina skulle baka ett bröd!
Ludvig: Jaha.. det där med frön i?
Mamma: Ja, det tror jag.
Ludvig drar en djup suck.

Senare.

Kristoffer: Har ni hårdbröd?
Jag: Nej, säger jag. Tyvärr. Men du kan ju ta en skiva av mitt nybakade bröd!
Kristoffer: Tack, men nej tack. Ditt bröd är så mäktigt!
Jag: Du kan få smaka på mina multikakor!
Kristoffer: Vad är det då?
Jag: Ett slags riskaka med med majs, solrosfrö, amaranth och sorghum.
Då ser han helt livrädd ut och avböjer vänligt men bestämt.

Bröder och bröd alltså. Nästa gång ska jag köpa hem Skogaholmslimpa.

Kommentarer

Åh, härligt!

Jag slog min med ca 1§minut så jag kom in strax efter 26minuter, känns lite synd att man inte klarade 25 gränsen, men det får bli nästa år!
Åh, härligt!

Jag klarade min tid med ca 1½ min så jag kom in strax efter 26min, känns lite trist att man inte klarade 25 gränsen men det får bli nästa år!
Mamma
Hej och tack för senast ! Jag och pappa älskar ditt hembakade bröd så fortsätt med det.

Kram Mamma !

Skriv en kommentar