Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Helgen i bilder.

2009-07-20 22:00:10 i Allmänt


På fredagkväll åkte vi hem till Dalasjö och möttes av detta. Mums!


Tomater. Mamma och pappa gillar att odla och pappa myser varje gång han får klippa av en kvist citronmeliss medan mamma skördar rädisor ur landet.


Efter smörgåstårtan åkte vi till Kraftverket i Dalasjö. Där är det så överjordiskt vackert.


Jag var såhär glad.


Ludvig.




Vi eldade.


Vi gjorde en parodi på "The hills have eyes". Ni som sett den bör hålla med mig om att Ludvig gör en slående imitation av galningarna i filmen!


Efter det sa Anders och Ludvig att de skulle visa oss en plats. Hurra, tänkte jag, ett smultronställe jag inte känner till! Men så kom vi till grusgropen där föremålet för "smultronstället" var en gammal utbrunnen bil i grusgropen. Då blev jag arg, men rådde bot på min ilska och besvikelse genom att fota Anders på bilen. Tänker lite på filmen "Into the wild" där Chris McCandless som spelas av Emile Hirsch också sitter på ett fordon på filmomslaget här.


På lördagmorgon myste jag och Thimmie i uterummet. 


Vi gjorde en tårta.


Mitt pysselprojekt den senaste tiden som jag lovade att visa er. Det är ett album innehållandes bilder på och anekdoter om  Kristoffer från bebisålder till 25. Att göra albumet gick relativt fort (det vill säga de få gånger jag skippade att noja över klet med silverpennan!), det var planeringen om vilka bilder som skulle vara med och själva administreringen med pro print i stan mm. som tog tid. Men klart blev det och jag är nöjd. 


Tjuvkik i albumet. 


Pappa hade skrivit tre (!) sånger till Kristoffer som uppskattades väl. 




Thimmie undersökte badtemperaturen nere vid sjön.


Och bestämde sig att apportera ett vedträ.


 Jag myste i slänten.


Och Ludvig vilade i båten.


Jag och finaste mormor.


Kubbmatch.


Mamma och pappa.


Födelsedagsbarnet. Egentligen fyller han inte förren den 25, men vi firade honom i helgen.


På lördagkväll när vi skulle sova dansade dimman över skogen, fjällen och ängarna.


Jag och Patrik sover alltid i farmor och farfars hus när vi är hemma och här är utsikten från vårt sovrumsfönster. Jag längtar redan hem igen. Tack för en fin helg.

Kommentarer

Mamma
Vilka fina bilder ! Det är så roligt när ni är hemma allihopa liv och lust i hela huset och omgivningarna. Kram mamma !
Mamma
Vilka fina bilder ! Det är så roligt när ni är hemma allihopa liv och lust i hela huset och omgivningarna. Kram mamma !
Matorgie sounds great, det kör vi på tycker jag! Och som vanligt är det makalösa bilder du har tagit, dalasjö blir lite magiskt genom din kameralins. Och tårtan som ni gjorde med jordgubbarna och blommorna - en sån önskar jag mig till matorgien ;]
Ida
Fina bilder, kul att få se. Kram!
Åh vad jag önskat att jag varit hemma och fått träffa dig. Men vi satsar på augisti.
A E L
Man undrar ju hur det blir i framtiden,om ni flyttar mer än 20 mil bort alla ni barn.

Ganska tyst. Men jag hade också en fin helg,och vistelse i byn.

Skriv en kommentar