Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Välkommen vinter.

2009-12-18 17:07:33 i Allmänt

Inatt var det 37.2 minusgrader hemma i Dalasjö. Tackar! Äntligen har vintern kommit på rikigt. Gillade inte det där den höll på med i slutet av november till mitten av december. Men nu, nu är vi överrens, jag och vintern. Jag åker hem om en vecka, längtar!


Förra julen. Jag, min hallonröda duffel och frost på fönstrena. Precis som det ska vara i december.

Det är pappa som tagit bilden. Visst är han duktig med kameran?

Kommentarer

LGWL
Kallt och förbannat...

Aldrig att Jesusbarnet fick uppleva maken till ryssvärme vi har på dessa breddgrader!
A E L
I morse hade vi snö o 5 minus. Hurrvitt.......

Skriv en kommentar