Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stackars Jack.

2009-12-14 13:30:44 i Allmänt

Är nyss hemkommen från ett väldigt bra och roligt benpass med Sabina! Vi öste på riktigt bra och jag brukar alltid köra kring 8-9 övningar per pass och då kör jag rätt effektivt då jag hatar dötid, men den här gången lade vi till några övningar så vi körde 12 övningar (!) på en timme. Vi hade bra intensitet så då körde vi mer.

Annars sliter jag med exjobbet. På onsdag har vi seminarie nummer två och då ska allt resultat vara klart och bearbetat. Vi ska innan dess dessutom ha läst minst ett av varandras arbeten för respons. Det känns rätt lugnt. Grejen med mig är dock att jag ibland kommer in i "pluggil" och kan skriva i timmar, medan jag ibland sitter och tomstirrar i dataskärmen och gör massa andra saker som att skriva på en del andra texter (som inte har något med exjobbet att göra) och typ spela munspel och så. Inte bra. På grund av detta har jag inrättat ett slags detaljerat schema där jag mer eller mindre hotar mig själv om arbetet inte är klart den 6 januari. Jag har följt detta schema och ligger till och med lite före, men man ska inte ropa hej.

Planerna för resten av dagen är att plugga (förvånade?), gå en mysig promenad med Japp, äta mellanmål, plugga, äta middag, gå en kvällsprommis med Japp, plugga, se "Svenska hjältar" och få en anledning att gråta en skvätt över prestationsångesten över exjobbet, mysa med Patrik, fika och soooova.

Just nu längtar jag mest till julen. Till mammas knäck, till pappas rim, till Ludvigs uppmaning till uppstigande för skoterkörning, till Dalasjö, till Anders (aldrig oavbrutna) snack om Neil Young. Till Thimmies frostbo till nos. Till friden. Jag kommer att fira julafton här i stan med Patriks familj och släkt och sedan åker jag hem till byyyyyn.

Ps: Ska bli intressant om någon knäcker rubriken. Anders?

Kommentarer

Johan
Lundell?
KKVL
Den tog jag direkt... har du läst klart Jack?

Du glömde ju TP och det nervösa gubbvaktandet...

A E L
Stackars Jack,från lundells längre inåt landet-skivan från hösten 1979....

Skriv en kommentar