Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Juli, kom och hjälp mig.

2009-12-10 19:31:41 i Allmänt

Om december envisas med att fortsätta som han hittills gjort vill jag ha tillbaka juli. December ger mig bara regn, dis, grusiga hundtassar som måste badas efter varje promenad, halka. Tristess.


Det här är i och för sig inte juli, utan maj. Men ändå. Lite skojigare än detta i alla fall.


Får jag inte det här under julhelgerna kommer jag att bli ledsen. På rikigt.

Snö och tegsnäsare. Kan inte bli så mycket bättre. Och en snygging bakom mig i spåret!

Kommentarer

Mamma
Lugn, bara lugn det kommer att snöa, även vid kusten samt bli -10 till -15 grader kallt !

Mysig Lucia kram Mamma !
A E L
Ska bli minus även här. Ått veckänn........

Skriv en kommentar