Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag är trött, jag är led på fabriken.

2009-12-21 12:52:19 i Musik!

Min vän Idamari skriver att hon längtar hem och att hon alltid har någon slags hemlängtan. Jag kan inte annat än hålla med. Jag kallar numer Umeå för mitt hem, men hemhemma kommer för alltid att vara Dalasjö och det är hemhemma jag längtar till när jag har hemlängtan.

Därför, dagens låt "Hemlängtan" med Sofia Karlsson. (Okej, den fanns inte på You tube, tråkigt. Då får det bli "Alltid dig nära" som en slags hyllning till Dalasjö.) Varsågod. (Parantes nummer 2: Sofia Karlsson måste ju för övrigt vara en av Sveriges vackraste kvinnor!)


Kommentarer

KKVL
Fairytale Of Dalasjö ;) !!!!



Ska vi överlämna julklapparna typ imorrn eller tar vi det på juldagen/annandagen? Hörs!
Jag tycker att vi öppnar dem på juldagen för att förlänga julaftonen lite!;) Tar med dem hem på fredag!

Skriv en kommentar