Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

I väntans tid.

2009-12-06 16:07:17 i Inredning



I kyrkan i fredags predikade prästen och det hon sa var så klokt. Hon pratade om väntan, om längtan och om att välja rätt. Rätt jobb, rätt liv, rätt man, rätt bredbandsbolag. Men varför kan man inte bara vara? Jag tränar på att bli bättre på det. Jag väntar och längtar alltid till något. Å andra sidan är det ju bra att ha saker att se framemot, men man måste ju också kunna vila i nuet och acceptera att det kanske är 16 dagar till den dagen man längtar till och då passa på att göra nått bra av de 16 dagarna istället för att ägna all energi till att längta. Jaja. Det jag egentligen skulle skriva var att det idag är det andra advent. Jag har pysslat ihop en egen liten adventsljusstake.

Jag hittade en bild i någon tidning en gång och tänkte att jag skulle prova att fixa en likadan! Jag hamstrade små terrakottakrukor i farmor och farfars hus, målade dem vita, stoppade ned Liljeholmens ljus (typ ett litet blockljus) och pyntade med mossa och ett fastspänt pepparkakshjärta där jag spritsat 1, 2, 3 och 4 för varje söndag i advent. Man får passa mossan då den är väldigt brandfarlig, men jag har ställt en tomte där som ska vaka lite extra över ljusen.


Glad advent!

Kommentarer

Mycket mycket tjusigt! Hur gick solot i fredags?
Ida
Jättefint! Gillar det här med siffror på adventsljusen. Såg något liknande i skyltfönstret hos "Hjärtero" (heter den så den där inredningsbutiken på stan?)



Ses imon!

Skriv en kommentar