Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är ingen chock att julafton alltid är den 24 december.

2009-12-23 14:14:49 i Allmänt

Förra veckan sa jag till Patrik att vi kanske kunde ha en helt ledig dag på onsdagen innan julafton för att mysa och vila. Ja, det låter bra, tyckte han. Men fröjden varade inte länge i hushållet Lidström/Matsson. Igårkväll skrev nämligen Patrik - i ett inte alltför mysigt och lugnt tillstånd - en lång LISTA på saker han skulle göra IDAG! Listor hör inte hemma på vilodagar! På listan skrev han: köpa ny mobil, fixa de sista julklapparna, handla ingredienser till tacopaj (vilket innebär att man måste ta steget in på COOP och därmed få panikattacker av folkmassorna som dragit på julhandlingen in i det sista) och slutligen tvätta. Det komiska i hela den här historien är att Patrik nu verkar fått julstämning för han går och sjunger julvisa på julvisa. Julen, nu får du sänka dina vita vingar tack.


Kommentarer

a e l
o jag o ludvig har i vanlig ordning köt bensin till skotern för morgondagens fäd up bod.......

Skriv en kommentar