Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2009 - för jag tror inte att du försvinner (juli-sep)

2009-12-31 14:56:54 i Allmänt

Juli


I juli kom äntligen Ida och Eriks lilla Siri till världen!



Så då fick jag följa med på barnvagnspromenader!



Kristoffer fyllde 25!



Jag plockade röda vinbär med Molly.


Och Olivia visade vad duktig hon är på att gå genom att själv styra vagnen.


Och mellan heltidssommarjobbet på Berghem fanns det en del dagar då man kunde känna lugnet.


Erika, Sabina och barnen en fin sommarkväll i Umeå.


Vi var mycket ute i Västervik.


Sommarens kväll var nog denna.

Augusti


Och så kom augusti och sommaren regnade mest bort.


Då passade jag och Patrik på att åka till Grekland.




Och när den här donnan äntligen var tillbaka i stan efter en sommar i Vilhelmina solade vi en hel dag!

Kräftskivan firades ute i Västervik med Patrik, Sabina, Jessica och Mattias.


Och någonstans här tog sommaren slut.

September


En ny termin tog vid och jag började, förutom den sjunde terminen vid utbildningen, en skrivkurs som heter Skapande svenska där tanken är att man ska utveckla sitt eget skönlitterära skrivande.


Jag följde med Sabina och barnen till badhuset.


Jag åt söndagsmiddag med min favoritviking!


Jag lunchade en massa med denna lilla luring och hennes mamma Emily under min CK3-praktik hemma i Vilhelmina.


Och mellan lektioner och uppsatsrättningar passade jag på att ta en liten roddtur på Hemsjöns yta.








Skriv en kommentar