Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skön söndag.

2009-08-09 17:07:01 i Allmänt

Imorse klev jag upp och åt en lång frukost medan jag skrev en matsedel så jag vet vad vi ska handla. Vid 11 mötte jag upp Idamari IKSU som äntligen är i stan igen efter att ha varit hemma i Vilhelmina och jobbat hela sommaren.
Vi tränade en timme och sedan cyklade vi till Nydala där vi spenderade eftermiddagen i solen.

Med Idamari blir det alltid komiska konversationer.

I - Alltid när jag tränar biceps får jag liksom armar som går i 90 graders vinkel när man håller de helt vanligt. Som Barbie!
C - Jasså, haha!
I - Ja, alltså Barbies armar är ju inte naturligt vinklade!
C - Nej..det är de inte.
I - Och fötterna! Det är ju helt felvinklade!
C - Det är ju för att hon ska kunna ha högklackat på sig!
I - Jamen, om hon vill ha vanliga skor på sig då?
C - Det kan hon inte.
I - Jävla Barbie..


Idamari var nästan påväg att bli som Rudolf i Sunes sommar i sin kaffeabstinens men hon klarade sig.


Hejhej!




Här lyckades vi fånga en skrattattack på bild! Jag hade som vanligt råkat prata lite för högt i ett olämpligt tillfälle, men det bjuder jag på!

Det här har varit en bra dag. Trots att den dåliga pennan anno 1970 från Vilhelmina kommun dog när jag skulle skriva i min träningsdagbok och att jag råkade glömma att trycka igen vattenfaskan så min handduk blev dyngsur var det inget som fick mig på dåligt humör. Tror att jag ska passa på att veckohandla nu ikväll så att jag slipper det imorgon. Patrik handlade själv förra veckan då jag jobbade kväll, så idag är det min tur.

Skriv en kommentar