Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ljunglila.

2009-08-05 18:16:54 i Allmänt

Som Anna skrev: Det finns husvagnar också på Nolia. Ja, det gjordet det. Men jag och min kompanjon Jessica köpte inga husvagnar med våra studentekonomier. Jessica köpte franska ostar, finskt bröd och skärbrädor och jag köpte en gigantiskt stor och mysig ljungfärgad sjal (som om jag behövde fler, men jag blev kär i den!). Jag lyckades engagera många förbipasserande i valet vilken färg jag skulle välja. Till sist stod det mellan en ljusblå, isblå/babyblå och den ljunglila och med de faktum att en tant och Jessica tyckte att jag liksom "försvann" i den blåa, att den lila färgen tog fram mina ögon och att jag varje gång jag går förbi en ljungväxt säger åh, jag älskar den där nyansen av lila fölll valet på den ljunglila sjalen. Ja. Lila är en estetisk färg. Det gillar jag.

Efter Nolia hookade jag upp med min broder Kristoffer och vi solade, käkade glass och han uppdaterade mig om det senaste från bland annat Storsjöyran.

Nu har jag halvslumrat en stund på balkongen och snart kommer Patrik hem från träning och jobb och då ska vi till Grubbe och plocka hallon, hurra!

Skriv en kommentar