Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En sorgens dag.

2009-08-19 15:46:22 i Studentlivet

Insåg just att jag är tvungen att sälja några av mina älskade böcker jag köpt under min tid på lärarutbildningen. Kurslitteratur är svindyrt och även fast jag tycker att jag är ute i god tid för att låna böcker är det alltid någon som hinner före. Detta resulteterar i att jag har böcker för i runda slängar 3000-4000 kr hemma i bokhyllan. Nu har jag slängt upp några på blocket (en del gick det inte att slita sig ifrån) och får jag dem sålt till utsatt pris får jag in dryga 2000 riksdaler. 600 av dem kommer jag att slösa upp imorgon på ny kurslitteratur.




Åh. Det känns som om jag vill gråta. På ett sätt hoppas jag att böckerna ej blir sålda så att jag får ha kvar dem.

Kommentarer

Kurslitteratuuur! Har du hört nåt om vi ska ha nåt till kursen?

Skriv en kommentar