Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bikinis.

2009-08-04 12:14:43 i Allmänt

Gjorde en inventering bland mina bikinis för några dagar sedan och blev sugen på att slänga några slantar på en färgglad bikini inför Greklandstrippen. Typ röd kanske. Igårkväll surfade jag runt lite och skulle just klicka in min beställning på en röd fin bikini då meddelandet kommer: Vi har fått ändra i din beställning då bikinitoppen inte finns i lager.

Smärta. Jag och den där röda, fina bikinin kommer aldrig att umgås tillsammans på en strand i Grekland.

Nu har jag sju arbetsdagar kvar. Sju. Sjuuu. Jag har bott i Umeå för länge för nu har jag ändrat mitt sj-ljud. Inte bra. Mitt motto: Dialekter är till för att bevaras verkar ligga i skymundan någonstans.

Kommentarer

Ja, men jag kan inte känna mig mer än värd när jag typ jobbat dygnet runt och tre helger irad. Nu är det ledigt, mysiumeå, Örebro och annat härligt. Sju dagar vet jag av erfarenhet går rätt fort. Kämpa på. Kram
Ja, men jag kan inte känna mig mer än värd när jag typ jobbat dygnet runt och tre helger irad. Nu är det ledigt, mysiumeå, Örebro och annat härligt. Sju dagar vet jag av erfarenhet går rätt fort. Kämpa på. Kram

Skriv en kommentar