Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Matinköp.

2008-09-07 18:01:10 i Allmänt

Med tre sprängfyllda matkassar kånkade jag mig uppför trappan efter att jag parkerat bilen. Jag har skänkt många tankar till ensamstående den senaste timmen. Som jag tidigare nämnt äter jag och Patrik enormt mycket mat och folk som hälsar på står alltid och kikar in i vårat kylskåp med vidöppna ögon och funderar:

- Men ni är ju studenter! Hur går detta matberg ihop med en taskig studentekonomi?

Svaret lyder: Vi prioriterar. Vi röker eller snusar inte. Tro mig, efter vissa kalkyler kan man spara in visst antal tusen per år och de tusenlapparna lägger jag gärna på bra råvaror så som mat.

Hur som helst. Åter till mina tankar. Medan jag gick där med min vagn tänkte jag att jag har det bra som har Patrik som bär kassarna, drar vagnen, parkerar bilen.. det enda jag egentligen behöver göra är att bestämma vad vi ska äta. Patrik får såklart också bestämma matinköpen, men jag gillar ju att bestämma. Tänk om man vore, eller skulle bli, ensam. Dyrare, jobbigare, gnälligare och svettigare.

Skriv en kommentar