Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Månadens mest frekvent använda mening:

2008-09-21 21:04:40 i Allmänt

Jag älskar september!

Bevis på detta nedan:



Min bärplockare från 1993 och framåt. Just ja! Kom att tänka på en sång ute i lingonskogen, den går ungefär såhär, ja - texten alltså. Melodin kommer ni på om ni känner igen texten.

"Bluff och Spark och Tork och Kvark
vore sex små dvärgar
en var ful och en var stark
och en var dum i huvet
- Hej! sa Tork till lille Kvark
- Känner du igelkotten Pilt?
Han som har varit i Paris.
Ja, det gjorde Ivar.
Hör du hans lilla runda tass
när som han trippar på sitt pass?
Tripp och trapp och trypa
nu ska lillan sova."


Ungefär, med betoning på ungefär, går första versen av 47.. Någon som känner igen den? Skulle vara oerhört tacksam om ni kunde slänga en kommentar i kommentarsfältet. Denna lilla sång har nämligen häng med mig lika länge som lingonplockaren. Älskade förskoleklass, Dalasjö skola i Mulleskogen. (Vet dock inte hur pedagogisk den där sången är, men jag minns den i alla fall).



Kommentarer

Caroline hann före :)



Annars då, blev det mycket hallon plockade? :D
Haha, pedagogiskt med "en är dum i huvet"

Jag borde ju gilla sången eftersom det är en Povel Ramel. Du vet, jag gillar ju att ligga i hängmattan och lyssna på honom. (Jävla 118100!)
Emma & Freja
Hehe jodå den kommer jag ihåg:P Lingonplockning på skolan oxå:P
jag tränar ingenstans, det är väl kanske det som är problemet. men min tanke är att vara ute och gå, då mitt främsta mål är att gå ner i vikt. sen kan jag börja träna styrka och kondition och sådär. just nu är jag bara så otroligt omotiverad.



ja, vad har du för planer för helgen? tänkte om vi kanske kan försöka klämma in en träff eller så.

Skriv en kommentar