Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kärlek.

2008-09-10 15:30:18 i Allmänt

Idag har jag en dålig dag. En sån där dag då allt bara står still och tankar hakar upp sig. Träffades med  gruppen i klassen idag och förberedde inför redovisningen på fredag. Hoppas att min sinnesstämning vänt några varv innan fredagen annars kommer min del av redovisningen låta som ett mummel av interndissningar av både "Godnatt, jord" och Furulands forskningsteorier.

När jag kom hem frågade Patrik om det kändes bättre.

- Nej. Det känns sämre.
- Ska vi gå en promenad? Vi kan hämta Japp och leka på ängen!


Han vet vad jag vill ha.


Kommentarer

Jag gillar att han heter Japp, det är som rapp, Japp, går enkelt att säga, att ropa.. Japp helt enkelt.

Skriv en kommentar