Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

DOMEDAGEN!

2008-09-03 11:10:54 i Allmänt

Alla som känner mig vet att jag hyser en stor tandläkarskräck inombords, vilken jag alltid av någon outgrundlig anledning försöker dölja när jag sätter mig i tandläkarstolen. Idag har jag tandläkartid 13.10 och innan dess ska jag hämta upp en bok på universitetet som Ida trollat fram! Efter mitt besök på biblioteket igår lånade jag sju böcker till så nu har jag alla utom två men de tänker jag KOPIERA eller SNO (läs: låna) av någon stackars klasskamrat!

Tandläkaren höjdes just i mina ögon då jag igår fick ett påminnande sms att jag skulle infinna mig på folktandvården idag. Jag har inte varit där på två år! Senast jag var där var under min gymnasietid i Lycksele och då lagade jag mitt enda hål och valde att ha bedövning vilket resulterade i en totalt ihopsäckad käke och kind som jag fick stå ut med på efterföljande körrep. Om jag säger såhär: jag såg dum ut. Det var många som skrattade. Fråga Idamari, hon  bevittnade det hela med ett stort gapskratt så fort får sopranstämma skulle ha den ledande tonen. Skoj. Mycket.

Kommentarer

Usch, jag har inte varit till tandläkaren på år och dar, och jag har fan inte råd att gå dit nu heller. Men jag har svinont i en tand så jag misstänker att det börjar bli dags.. :-S

Skriv en kommentar