Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Regnigt väder är roligt väder.

2008-10-16 18:30:25 i Allmänt

Skickade nyss ett sms till Fredrik:

"Du har väl regnkläderna redo?"

Fick snabbt ett svar:

"Alltid!"

Många drar sig ur planerade promenader när det regnar, stormar eller är svinkallt. Jag tycker att ostyrigt väder är häftigt. Kan ha att göra med att jag är uppvuxen med västanvindar från fjället.
När det är bråkigt väder kan man vara barn på nytt och hoppa runt i vattenpölar och när man har nya stövlar är ett sådant nöje extra roligt! Nu ska jag strax klä på mig mitt regnställ och stövlar. Typiskt att jag inte har någon sylvester...

Kommentarer

Jag måste väl erkänna att jag brukar vara en av dom som drar sig ur. Nu ska det iallafall vara slut med det - jag har köpt blommiga gummistövlar och dom måste invigas i riktigt höstrusk! ;] Hoppas allt är bra med dig och tusen tack för snälla kommentaren. Kram

Skriv en kommentar