Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Last minute blues.

2008-10-04 20:56:43 i Allmänt

Skjutsade just iväg Patrik till Richard där han skulle möta upp brorsan och hans gäng för utgång. Jag är också grymt sugen på att gå ut nu. Känns bra att jag har tre helger på raken med utgång att se fram emot: Idas inflyttningsfest, Alexandras födelsedagsfest och Jessicas "Ursäkta jag kom fel-fest". Mycket bra! Nu är jag hemma och taggar istället för styrketräning och 90 minuters poweryoga imorgon. Man kan ju behöva en kväll av nykter uppladdning inför ett sådant pass.

Dagens roligaste var ett samtal jag fick av mamma.

Mamma - Vet du? Idag när vi var ute i skogen råkade vi gå vilse!
Jag - Jaha.. va? Var då?
Mamma - I vår egen skog! Vi skulle hugga en julgran och helt plötsligt var vi vilse.

Går man vilse i sin egen skog gör man det bra. De var i och för sig på andra sidan ån där vi ska bygga en jaktstuga och där terrängen ser lite annorlunda ut. Men ändå. Det slår ju till och med den lilla anekdoten då jag och Lena orienterade i skolan under lågstadiet då vi kom på den briljanta idéen med att singla slant i syfte att att välja rikting. Vi gick också vilse. Vi var dock sju och nio år. Inte gamla hemmansägare som mamma och pappa.

Skriv en kommentar