Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Håkan.

2008-10-01 17:48:32 i Musik!

I detta nu lyssnar jag på Håkan Hellström. Jag har alltid, sen 2001 någongång, mer eller mindre regelbundet lyssnat på Håkan. Jag skiter i vad en del "musikkännare" säger. Allt de säger är humbug. Håkan besitter en energi och en ärlighet som många av den svenska "artisteliten" och hokuspokusvetare borde vara förbannat avundsjuka på.
Ett utav de bästa ögonblicken sommaren 2008 var i Östersund på Storsjöyran när han spelade. Svenskt ösregn, sambatakter, perfekt ljud och så Håkan på det. Kärlek.


 


Kommentarer

Jag sa det till mamma idag, hon tyckte att det va en väldigt bra idè med en privat svenska lärare;)

Skriv en kommentar