Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Framför höstens hotande död.

2008-10-09 14:07:26 i Allmänt

Känner en viss irritation över att det inte går att söka till vårens ck-kurser. Tydligen är det hög belastning på servern eller något annat tekniskt trams. Inom kort hoppas jag att det ska vara fixat, annars brinner jag av. Jag som känner iver efter att lära mig om kris- och konflikthantering, mobbningsplaner, hbtq-frågor och sex, samlevnad och identitet samt lärande för hållbar utveckling. Ni kanske ser det som en flummig kurs men det hindrar inte mig att tycka att det ska bli intressant. Efter 120 hp svenska lider jag av en viss korvstoppning gällande kunskapen inom ämnet. Den behöver rast och vila.

Ikväll 20.30 ska jag och pappa på jazzkväll som sagt och det ska bli ett bra avslut på denna regniga oktoberonsdag.
Imorgonkväll får jag äntligen träffa denna prick:

Fiske vid Kraftverket. Smått äcklade miner men det bjuder vi på!

Skriv en kommentar