Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bondemaffian och världspolitiken.

2008-10-15 21:47:58 i Allmänt

Ikväll har Idamari varit här och vi har ätit fruktsallad och tittat på "Bonde söker fru" som är ett alla tiders onsdagsnöje.

Min lillebror ringde mitt uppe i programmet för att snacka snittpoäng och dylikt under nionde klass. Att han är så stor har jag svårt att få in. Han tog mig i armbrytning redan för ett år sedan vilket jag har svårt att smälta. Något som smärtade om möjligt ännu mer var dagen då han knäckte mig i 100 m sprint. Dessutom växte han om mig för cirka två år sedan. Jag erkänner mig besegrad. Han får dock fortsätta vässa sina argument i diverse debattfrågor (även om jag erkänner att han slår mig i frågor som rör politik, historia, jakt- och fiskerätter och hans specialämne; omvärldsfrågor).

Om jag skulle få ta med mig honom som "det vilda kortet" i vårt möte angående olika lagförslag rörande världshandeln skulle jag lätt utklassa alla i klassen. Vi har fått en uppgift att agera EU, USA, Rättvisegruppen, Bondealliansen mm och på fredag ska vi hålla ett möte kallat "Globalrundan". Känner på mig att det kan bli en hetsk diskussion. Ludvig skulle älska det klimatet!

Övningen är kort sammanfattat ett rollspel som främjar argumentation- samt talträning och utförs i syfte till att inspirera oss lärarstudenter hur man kan arbeta med detta i undervisningen. Jag älskar kreativitet.

Kommentarer

Tack tack, du är söt du :]
Oja, jag ser än på ett tag inget slut på den vägen!
Vafals!?

jag trodde att jag skulle få vara anonym på denna avskyvärda blog =)

Skriv en kommentar