Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Amore.

2008-10-08 19:22:48 i Allmänt

Fick ett mail och en bild av pappa idag:

"Snart anländer jag och dessa två beslutsamma typer!"



Snacka om Lidström-humor.

Pappa är extrasnäll idag. Jag fick ett brev (alltså ett brev med frimärken, vår familj pysslar fortfarande med den fina traditionen. Vi känner ett ansvar att hålla facklan uppe för gamla traditioner. Jag har till och med en brevkompis: min gamla dramakompis Caroline. Eller jag har två förresten: vårt fadderbarn också som jag nu i skrivande stund kommer på att jag måste skriva till! Typ ganska precis nu om julhälsningen ska komma fram. Det tar ett tag för brev med frimärken att komma fram till Filippinerna. Och där avslutar jag den längsta parantesen i denna bloggs historia!) av honom idag med en artikel från Svenska Dagbladets kultursidor. En sådan sak, enkel i handlingen och stor i hjärtat, är bland det finaste jag vet. Och vet ni en sak till? Imorgon ska jag och pappa på jazzkväll i studion! Lycka! Nu ska jag cykla till Alexandra och ha pluggkväll. Jag är dock klar med mitt bidrag till fredagens inlämning, men jag kan sitta och planera lite andra saker.

Kommentarer

Jag längtar till julbrevet!
Jag har skrivit halva ditt brev, så det är inget jag glömt bort..!

Skriv en kommentar