Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Som vilken runaway som helst.

2008-11-21 10:52:18 i Allmänt

I förrrgårnatt drömde jag en rolig dröm. Jag bodde på Island i ett slott och spelade ukulele i ett bluegrass band som var känt världen över. Jag hade också får som jag tog hand om för att de tydligen var herrelösa. 28 hundar hade jag också och SAMTLIGA hundar var av olik ras. Jag hade 3 gigantiska flyglar vilka jag spelade på nätterna igenom då jag inte kunde sova eftersom jag hade en mystisk sjukdom som ingen läkare vågade sig på att bota. Så rolig kanske inte denna dröm var, men jag har funderat på en sak:

 Fortsätter mina drömmar i denna takt måste jag snart göra något kreativt av det. Jag vill komma ihåg vad jag drömt och få någon rätsida på drömtydningen om nu någon sådan finns. Helt seriöst funderar jag på att skriva en liten bok med namnet ”Jag minns alla mina drömmar och hur de förbryllade mig”. Typ en rip off på ”Jag minns alla mina älskare och hur de tog på mig”. Fast ändå inte.


Skriv en kommentar