Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första advent.

2008-11-30 22:26:28 i Allmänt

Jag tycker om advent. I väntans tid. Att vänta in något eller någon. Advent..

Idag har jag och Patrik bakat pepparkakor av en två och ett halvt kg tung deg som jag i ett kreativitetsil slängde ihop på fredagkväll vid 00.30. Vi har också fixat ett pepparkakshus! Det är tradition! Årets hus blev lite stadigare än förra årets som mest liknade ett kråkslott. Japp kom förbi idag också, han fick ett förkläde på sig så att han inte skulle bli så nermjölad. Beklädnaden uppskattades dock ej till fullo vilket jag har all förståelse för, Japp är en hund med päls och behöver därmed inga extra kläder. Han tyckte däremot mycket om allt spill som for ner på golvet under bakningen. När vi har hundar här hemma känner jag ännu mer hur mycket jag saknar att ha hund.





Kommentarer

Men Carra, vad tusan har du gjort med hunden!?

Skriv en kommentar