Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Monumental vildmark.

2008-11-17 17:18:54 i Allmänt

Om ni inte har något för er ikväll vill jag be er om en sak: se filmen "Into the wild" i regi av Sean Penn. Varför jag inte tipsat om denna film förut är för att min själ och dess intryck behövt en tid att landa. Jag och Patrik såg denna film under en eftermiddag i september när vi båda var lediga från studierna. Jag gråter nästan av känsloöversvallningar när jag tänker på filmen. Friluftsjunkie som jag är ryser jag över de sagolika vyerna över Alaskas vildmark. Vill ni läsa om denna sevärda film kan ni göra det via denna länk: http://www.minabibliotek.se/default.aspx?id=19969&ptid=0


Skriv en kommentar