Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

ETT STORT PS!

2008-11-27 19:54:34 i Allmänt

Ni vet Maia Hirasawa? Hon kommer att underhålla i alla fall mig nu på tisdag klockan 21.00 i SVT 1. Sveriges television har gjort en programdokumentär i 12 delar där man får följa olika svenska artister i deras vardag. Ett bra tips av mig, tycker jag!



Patrik kom just in med 94802 liter svett på kroppen: han har varit på löpträning med fotbollslaget. Han fick ingen kram.
Nu ska jag fika och vila rösten, vi var ynka 5 sopraner ikväll på extrarepet.

En grej till!
Appropå Patrik; han gillar inte min onda limerick som jag skrev i somras ute i Västervik -

"En vilsen fågel från Västervik
skapade världens kalabalik
när han högg en unge från en and
och lade upp den på sin strand
för att hugga ihjäl den med en spik"

Jag har svårt för limericks. De blir liksom så styrda och ofta banala, men det orkar jag inte bry mig om nu.

Skriv en kommentar