Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Checklista inför hemkomst.

2008-11-19 17:21:07 i Allmänt

Pappa: Visst har du införskaffat BoKaspers senaste skiva 8? (Vilket namn på ett album förresten. 8 liksom. Rakt av).

Mamma: Har du köpt saffran?

Ludvig: Har du slipat skridskorna?

Naturen: Visst ordnar du bra väder?

Gud: Visst gör du så att de goda får leva?

Bussresenärer: Var lugna. Inga hysteriska rörelser med armstöd eller liknande. Jag vill ha lugn. Jag vill ha fyra timmar bussresa ackompanjerad av musik i mina öron.


Kommentarer

Uuuuuuj, Bokaspers orkester... skräckrysningar...
Jag tror jag får komma och hälsa på i dalasjö under julen här. Kom nyss på att det var ett tag sedan jag var där. Hané ba! PöZzZ
Caroline: Visst är det fint att människor har bred musiksmak? Världen blir en trevligare plats då. Mer cirkus. Mer färg. Bo kaspers är inte alltid på topp måste jag erkänna, men Bo är allid Bo och hans keyboardist har magiska fingrar och de kan formulera ord på ett bra sätt. Vi kan diskutera musik nästa fredag, för visst ska vi ses då? Dinner you know? Hugs/C
Du, Ljusgården där du säger att du brukar spela ibland, är det den på stadsbiblioteket eller någon annanstans? Finns det fler möjligheter till nyttjande av piano här i närheten, för jag vill spela och sjunga. PUSS
Idde: Ljusgården ligger i lärarhuset där de estetiska inriktingarna håller till. Jag vet inte var det finns fler ställen att spela, men det går ju att kolla upp! Man borde ju kunna boka ett musikrum i lärarhuset tycker jag :) P
Ska du åka hem? Jag blir så avundsjuk så jag tror jag blir tokig. Lova att du kramar en snöboll åt mig! Ha en skön helg hemmavid nu, kram

Skriv en kommentar