Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kontakter i telefonboken.

2008-05-08 11:00:39 i Allmänt

Under hemresan i söndags stannade vi i Näsåker hos min morbror med familj för att fika. Mamma lånade min telefon för att ringa till Roger för att meddela hur lång tid vi hade kvar, och på tal om tid kan jag här lägga in en liten anekdot: Min pappa är en jäkel på att hålla tider när han kör bil. Ringer man och frågar var han befinner sig och hur lång tid det tar innan han kommer hem så kan han exempelvis säga "8 minuter!". 8 minuter senare, (på klockslaget) svänger han upp på garageuppfarten. Åter till kontakterna i telefonboken.

Mamma ringer till Roger.

- Roger!
- Ja, hej! Nu har vi just lämnat Sundsvall!
- Okej?
- Ja, så då är vi hos er om ett tag!
- Jaha?
- Ja, vi ses, hej!


Mamma efter att hon lagt på: Det där lät inte som Roger.
Jag: Jamen, jag känner ingen annan Roger än morbror Roger!
Mamma: Okej.. han kanske var nyvaken eller något då.


När vi väl kommer fram till Roger, Åsa och Oliver frågade mamma Roger om han sovit när hon ringt.
- Va? Sovit? Du har inte ringt?

- Men vem var det jag ringde då? Carolina? Känner du någon annan Roger?
- Va? Nej.. jag gör inte det!


Ludvig tar saken i egna händer och kollar upp numret på allas vår detektivsajt hitta.se.
Vi får reda på vilken Roger det är som "vi ska komma till snart, vi har lämnat Sundsvall nu!" och det är som ni nu märkt INTE min morbror Roger. Den stackars Roger som blev uppringd var en gammal klasskompis till mitt ex under gymnasiet. En Roger som jag kanske ringt EN gång för att klura ut var klassen befann sig om man inte fick tag i någon annan ur klassens sällskap. Man ska inte ha nummer på sin telefon som man aldrig ringer och speciellt inte om man glömt bort vem innehavaren till numret faktiskt ÄR.
När jag köpte denna telefon i maj förra året tänkte jag att jag bara ska ha kvar de nummer jag faktiskt regelbundet ringer, vilka inte är fler än kanske 15, högst 20 nummer. Dock tyckte jag att det var bekvämare att bara kopiera över alla nummer från den gamla telefonen, så därför får jag nu ha en telefon med kontakter som:

Feffe Vattenpipan
Markus Avesta
Fredrik Pellbo
Robert Speedway
Värmlänningen
Pingu
Poeten
Erik Filminsitutet
Vindrickarn!
Nån på bygg? (Ja, kontakten är formulerad så i telefonboken).
Perrrrkulla
Nämforsen
HJ:s original
Björkvägen (de som bodde där har sålt huset och flyttat).
Och såklart: ROGER.

Dessutom har jag kontakter som i telefonboken står under epiteten "Luke Skywalker", "Iddemarre Thörre" och "Alter ego". Men de fina namnen har tre av mina bästa vänner fått, Emma S, Idamari och Emily och de tillhör de 15-20 nummer som får stanna kvar.

När jag lix är inne på dessa telefonkontakter kan jag berätta ytterligare en anekdot som utspelade sig någon gång under våra klassfester. Min telefon, som låg på bordet ringde, och Olof gav den till mig med frågan:
"Varför heter Patrik något så tråkigt som Patrik M?"
"Jag vet inte.. haha, det blev bara så när jag la in hans nummer och sen har jag inte brytt mig om att ändra"
"Jamen, du har ju.. få se.. tre Patrik till! Patrik S, Patrik B, Patrik K! Carolina, tänk om du är med om någon olycka eller något och så ber du någon att ringa till Patrik; ja, vem fasiken ska de välja?
Döp om honom till THE Patrik!"

Kommentarer

Ida
Han tål ju inte blommor så det är ju inte så konstigt : D
HAHAHAHAHAHAHAHAA!!!!!
HJ:s original! Oförglömligt!

Jag tror minsann att jag måste blogga lite om mina telefonkontakter!
DU! Jag sitter och läser våra gamla julbrev. Jag skrattar ihjäl mig!
Men vad var "Ta fast Jack!" för ngt? Och vem var "Typen" ? Frågorna är många. Hur ser veckan ut?

Och du, Jag minns att du var smygkär i en viss "Schweiz" (Fan, jag vet inte hur det stavas ens! Det märks att jag inte gått skolan!) Och att vi kallade honom så för att han var döpt efter "Den schweiziska staden!" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skriv en kommentar