Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Safe & Sound.

2008-03-14 15:50:16 i Allmänt

Okej. Det här är inte bra.
Nu sitter jag här och gråter.
Anledningen:
Olle Nymans stämma.
Mamma och pappas vykort.
Dagen som fortlöpt.
Dagar som kommer.
Att Emma V är i London.
Att Emma S också är för långt bort.
Att Idamari är i Gargnäs - eller var är du?
Att Emily och Jockes bebis snart kommer, de tårarna är snarare glädjetårar.
Att Freja är så olagligt söt där hon ligger i dopklänning på en fäll på ett kort uppsatt på mitt kylskåp.
Att pappa trampade i elefantbajs igår + att han "blivit svimfärdig vid två tillfällen"- fast då skrattade jag så jag grät.
Att Patrik lagt upp Bias tuggknut på fåtöljen, han hade hittat den igår när han städade.
Hela himla Olle Nymans album.
Att jag har ont i magen.
Att hela samhället egentligen är uppbyggt efter mallar och att vissa inte passar in - var passar jag in?
Att pengar är en så väsentlig grej.
Och så gråter jag över the big deal. Jag menar; vad gör jag och varför och sen då? Vad händer sen och nu och efter och ja.. men godnatt. Jag tar nog en powernap nu.

Kommentarer

Fredrik
Tårar är starka saker. Känslor i vätskeform i princip. Tårar kan symbolisera mycket, allt från sorg, glädje till ilska, uppgivenhet..

Mycket känslor och mycket förvirring hos Carro nu märker jag. *kramar om* :/

Skriv en kommentar