Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Godmorgon fredag..

2008-03-14 07:48:09 i Allmänt

Idag  är jag behov av den där boken med svaren på alla frågorna.
Det blir i och för sig alltid något svar i stil med:
Det skulle kunna bli något enastående!
Otvivelaktigt
Det skulle kunna bli intressant.


Och så vidare.

Men vaddå "det skulle kunna" ?
Jag vill veta om det blir så eller inte. Himla bok. Jag ska elda upp den.

Dagen bjuder på ett seminarie med namnet "tal och argumentation", lunch, grupparbete på oviss tid (vi siktar på att bli klara innan onsdag och innan Sandra sticker till Indien) och sen tjejkväll hos Lisa.

Nu är det nog dags att börja klä på sig.
Nästa vecka ger jag upp den här himla ordinerade vilan, jag är less. Jag har en dödande överskottsenergi som alla i min närhet får lida av. Ge mig en lerig väg, hög puls och lite regn i luften. Ge mig lite tid. Ge mig det jag vill ha.

Skriv en kommentar