Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dygnets 24 timmar..

2008-07-13 20:41:05 i Allmänt

kan man spendera på olika sätt. Min lillebror Ludvig hackar alltid på mig gällande min vilja till att effektivisera de 24 timmar på bästa möjliga sätt. Denna dragkamp med tiden gör att jag ibland ringer honom när jag cyklar, rastar vovvar, är på väg nånstans eller när jag läser en bok (ja, det har hänt!). Idag sa Ludvig ifrån:

Carolina! Vad gör du? Cyklar du? Kan du inte koncentera dig på att göra en sak samtidigt? Du ringer alltid mig när du är på väg någonstans!

Jag i ett halvdant försvar: Jomen.. man spar ju tid.

The day you stop racin' is the day you win the race.
Visst är det så egentligen?
Det får bli ett av mina semestermål att uppfylla.
Liksom på återseende av planeringen.

Kommentarer

Jag vet hur det är. Jag ringer alltid folk när jag kör bil. Inte så smart, men då har man ju ändå inget annat för sig.

Skriv en kommentar