Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagmåndagsång.

2008-01-13 10:13:30 i Allmänt

Sitter och käkar frulle och taggar inför ett spinningpass. Sen ska jag läsa igenom Olofs uppsats. Ja, precis. Av alla 20 stycken i min klass måste jag opponera på den som skriver bäst av oss alla; kommer jag ens ha något att anmärka på? Återstår att se. På något sätt måste man ju ändå kunna luska fram den röda pennan.

Patrik var lite uppgiven igår:
- Varför kommer du aldrig över på min sida sängen? Det är alltid jag som kommer över på din!
- Jomen.. alltså.. det är för att jag gör så mysiga fothus! Jag har svårt att slita mig ifrån dem!

Patrik vs Fothusen = fortsättning följer.

Igår gjorde han i alla fall en jättefin middag, medan jag låg på sängen och läste the book. Ni vet en sådan bok man har svårt att släppa, man tar med den överallt. Värst var ändå igår när jag var ute med Bia och hade boken med mig..

Hm.

Patrik vs Fothusen vs Boken = ja, följ den spännande upplösningen!


Kommentarer

Johan
Vilken bok är det? :)
Ett fothus? :)
Det var något nytt för mig. Hoppas att det inte syftar på ett "korthus" för det är ju något som ofta kopplas med något negativt.

To be continued!
Emi
Hälsa Patrik att jag vet hur det känns, fothusen har konkurrerat ut mig i våran säng också! Jävla fothus!

Skriv en kommentar