Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Brevbärare.

2008-01-26 14:10:12 i Allmänt

Härom dagen när den där blötjävlasnöstormen härjade fritt ute träffade jag vår brevbärare.
"Vill du byta liv med mig idag?" undrade han uppgivet där han drog sin postcykel.
Dessutom trodde han, när han delade ut vår post, att jag var någon slags spion eftersom jag fick lön av Försvarsmakten. Han tittade väldigt misstänksamt på lönekuvertet och undrade om jag var specialanställd på något vis.

Nej. Sådana priveligier har jag ej.
Har fått lön från jobbet också, mitt riktiga jobb alltså. Ska på en gång föra över dem till resekontot som jag skapat i samrådan med min sambo, haha.

Kommentarer

varför fick du pengar från försvarsmakten?
Anonym
Jag får ju lön därifrån varje månad. Inte mkt, men ändå. Hundersättning heter det.

Skriv en kommentar