Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Snodde en lista från Linnéa.

2008-02-29 14:48:30 i Allmänt

1. Hur gammal är du om fem år?
25, snart 26.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mormor.
3. Hur lång är du?
169,5 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jag ser så mycket film nu för tiden så jag har glömt bort det.
5. Vem ringde du senast?
Brorsan.
6. Vem ringde dig senast?
Mamma.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Glömde fråga hur musikalen var? Jag och mor myser med te nu!"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Helt klart ringa.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.
10. När såg du senast din mamma?
Igårkväll.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå. Med bruna ringar runt pupillerna. Känns som att de biologiska funktionerna hade svårt att bestämma sig för vilken ögonfärg jag skulle få.
12. När vaknade du i dag?
06.06 första gången av en märklig dröm. Gick upp vid nio.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Hodie Christus natus est.
14. Vilken är din favoritplats?
Sommarstugan i Fullsta eller på hästryggen.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Östra Paviljongen i tentasalarna, de avger så mycket prestationsångest. Samtidigt gillar jag salarna för utmaningens skull. Äsch. Plats som plats, huvudsaken är att man har sällskap. Ensamhet är tråkigt även på the place on earth.
6 Var tror du att du befinner dig om tio år?
I ett fint hus med en underbar familj och ett jobb jag trivs med. Dessutom vill jag ha hunnit uppleva några saker också.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Hade jag bara snuttefilten var jag lugn.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Codan igår!
19. Hur stor är din säng?
180 i Umeå och 90 hemma i Dalasjö.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
En bärbar. All kärlek.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan såklart.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två.
23. Hur många landskap har du bott i?
Två. Västerbotten och Dalarna om somrarna.
24. Vilka städer har du bott i?
Lycksele (om man fortfarande kan räkna Lappstockholm till en stad?) och Umeå.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Vilken fråga. Föredrar barfota om omständigheterna tillåter. Annars skor eller sockar.
26. Är du social?
Jo. Folk brukar säga det.
27. Vilken är din favoritglass?
Polkagrisglass!
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jag orkar inte bestämma mig. Det finns för många för ett beslut.
29. Tycker du om kinamat?
Nej. Min mage pallar inte sånt.
30. Tycker du om kaffe?
Ja, lukten. Jag brukar sno mina klasskompisars kaffemuggar och lukta på kaffet innan de får dricka!
31. Vad dricker du till frukost?
Vatten eller yogite.
32. Sover du på någon särskild sida?
Jag sover på den högra sidan av sängen och oftast på mage.
33. Kan du spela poker?
Nej. Är rädd att jag ska fastna i ett sånt där beroende.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Joru! Det är grejer det!
35. Är du en beroendemänniska?
Hur definierar man det? Ja, det är klart att man är beroende av mat, kärlek och jo, tragiskt men sant: pengar också.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja. Andrea!
37. Vill du ha barn?
Ja.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, franska och yttepyttelite ISLÄNDSKA efter denna kurs!
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nixpix.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kurslitteratur, mat, hyra. Jaha, helst? Ja, kläder eller resor.
42. Äger du dyrbara smycken?
Ja, några stycken.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Jag ser inte så mycket på tv. Eller jo, "Klass 9 A" Stavros i mitt hjärta!
44. Kan du rulla med tungan?
Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Mina bröder, min lillkusin Oliver och Emily.
46. Sover du med gosedjur?
Nej.
47. Vad har du för ringsignal?
Någon klassisk ringsignal som gamlingar har för att de inte vet hur man byter. Jag är nöjd med den.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, några lådor finns nog någonstans.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Haha, mina underkläder!
50. Flirtar du mycket?
Brukar lägga på charmen när det behövs.
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej, men jag skulle lära mig det om jag kommer till den situationen.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Skönlitt: "Glöm att ni har en dotter" av Sandra Gregory. Kurslitt: Svenska språket under 700 år av Moberg och Vestman, tror jag.
54. Läser du dagstidningen?
Ja.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.
56. Dansar du i bilen?
Ja! Haha, men utrymmet begränsar min vilja till utsvävningar!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Sveriges Radio P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Några krumelurer, rättstavningstecken och förslag till förbättringar. Jag rättade Luddes arbete.
59. När var du i kyrkan senast?
Under Frejas dop.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Allas vår älskade Bosse Risberg! Musikläraren Christer var också en favorit.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jag och Emma V sov alltid i tält på min gård om somrarna. På natten smög vi oss ut och lekte larver i sovsäckarna. Vi hoppade ibland också på Staffans höbalar vilket var mindre uppskattat.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Mamma. Hon följde med som mentalt stöd till Sollefteå hundtjänstenhet.

Kommentarer

Jag såg tre föreställningar. Bra, rolig, kort. Vi ändrade lite på konceptet dom ändrade väldigt väldigt mycket. SKOJ!
Natten är ännu ung, men var är fåglarna? Varför hörs deras sång inte genom natten, var har de gömt sig? Bland de döda grenarna, bland vinden eller bland allt som någonsin betydde något?

Caarolijna, vad bjuder fredags natten på? Jag har druckit vin men dock tagit en paus från festen här framför datorn. Hoppas allt är bra, såg ditt brev tidigare ikväll, jag hade glömt, men det kommer!
YESSS! Jag fick vara med på ett hörn!
Hej!

Kul att jag hittade din blogg!
Hoppas allt är bra med dig!
Kramar
/Emelia
Jo de är bara bra med mig :)
Ska snart flytta till en större lägenhet med min pojkvän så de är mycket sånt nu.
Plugget går sakta men säkert frammåt, hur går det för dig?
Jag vill ha fredag i morgon, helst. Ska vi käka också?
Ne de är inte Peter, Han heter Micke han jag flyttar ihop med :) de ska bli kul, just nu bor vi på 23 kvadrat så skönt blir de :)

Skriv en kommentar