Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Outro, kanske?

2008-02-26 13:40:13 i Studentlivet

Morgondagen närmar sig och det knyter sig i magen av ja.. allt. Hela alltihopa. Än fast jag vetat detta ett år så har jag bara försökt förtränga testerna. Tur att mamma följer med som mentalt stöd.

Idag snackade vi om "ismerna" på 1900-talet. Futurism, dadaism, expressionism, modernism.
Jagvetinte-ismerna fanns inte med. Ska börja författa i en ny term.

Någon slags cirkelkomponerad sonett. Skulle vara något det. Synd bara att man inte riktigt håller den klassen när det kommer till text av R A N G.
För det är skillnad.
Tro mig.
Det gäller väl att hålla facklan brinnande och gnistan vid liv.

Buss 16.05
Mamma 18.20
Mormor 20.00

Imorgon 10.00 - ett år av jobb och ett omdöme.


Kommentarer

Är det Bia som ska testas? Eller var det något annat?

Skriv en kommentar