Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Att göra "något" av någonting.

2008-02-01 15:20:49 i Texter/dikter

Vissa saker jag skriver blir bäst att publicera utan något, ofta helt onödigt, försnack om diktens/textens/låtens såkallade tillkomst. Så, varsågoda. Ett litet experiement kanske man kan säga. Trevlig helg! Btw; fest här på lördag! Ta med en flaska rött så jag får inviga min vinkaraff!

Att göra "något" av någonting.
Dec - 07

Det vore nått för barnbarnen! - Som ett sällskap i enskild form.

Hm. Halvläskigt. Hela systemet. - En rännil av konstellationer på upphällningen.

Larven i Matrix. Innebandy i morgon! - Fobikritiker möts i heta derbyn på hemmaplan.

Vad håller du på med för diskussion? - Om jag ens visste att jag kunde diskutera.

Tvåkönad!? Tänk dig! - Någorlunda per definition.

En blandning av skratt - är som en blandning av avlyssnad närvaro.

Min säng är din säng! - Och mina tankar är dina idéer.

Sven-Allan. Berikad med namn. - Dubbelnamn är dealens misslyckande.

Maximilian. Benjamin! - Stavelsernas begynnelse i valen.

När man går i pension - vill man nog också sysselsätta sig. Ändå.


Amorina! Vad mysigt! - Att bygga på italienskans "amore".

Du är fin! - och du med. Som ett avbrott i etern.

20 fik i Umeås centrala stadskärna - och av faktumet blir man tvungen att lida av i-landsproblemet "beslutsångest"

Glögg, glögg, glögg! - Beslut taget.

Kent-problematiken. - Avverka samtalsämnen i takt med att decembers hjältar arbetar.

Bli min vän, Tomas A. Wij - En stilla önskan under en stilla natt.

Bra system för påläggning? - En påtaglig enhet i kaosets synaps med verkligheten.

Klick, lägg på. - Ibland kan tystnad också tala.

Ta saknaden som en "man".


Skriv en kommentar